fbpx

NTC seminari u Srednjoj školi Arhimed

Sa ciljem da nastavni kadar u našoj školi stalno usavršavamo i pružimo učenicima što kvalitetnije obrazovanje, Srednja škola “Arhimed” organizuje seminare u okviru kojih edukujemo nastavnike za prepoznavanje, negovanje i podsticanje potencijala za učenje, psihomotoričnih, intelektualnih, stvaralačkih i praktičnih sposobnosti učenika. Na NTC seminarima, koji se redovno održavaju u Srednjoj školi “Arhimed” obrađuju se teme o razvoju sposobnosti za učenje, o značaju rane stimulacije za motoričke i kognitivne sposobnosti, kao i praktične aktivnosti tokom kojih polaznici ovladavaju NTC tehnikama. Nastavnici su edukovani da prate svakog učenika ponaosob, utičući na razvoj njihove motivacije za učenje, slike o sebi i socijalnog ponašanja.  Tako obučen nastavni kadar je osposobljen da podstiče stvaralačko mišljenje i rešavanje problema na osnovu znanja na području sastavljanja zagonetnih pitanja i pitanja više misaone ravni, što je karakteristika pomenute tehnike. Seminare sprovode autor programa Ranko Rajović i koautor Uroš Petrović sa stručnim timom.

Primena NTC metode učenja u Srednjoj školi Arhimed

Srednja škola Arhimed važi za jednu od škola u kojoj se ostvaruje najkvalitetnija nastava u Beogradu. Kako bismo odgovorili svim zahtevima koje današnje vreme nudi, nastavnici škole konstantno pohađaju seminare i obuke na kojima usavršavaju metodiku rada sa učenicima. U srednjoj školi Arhimed očekujemo da se znanje usvojeno na seminaru aktivno počne primenjivati u nastavi odmah po završetku istog. U obilјu metoda koje se koriste kao pomoć učenicima u savladavanju gradiva najviše se istakla jedna, koja već godinama unazad nailazi na isklјučivo pozitivne reakcije dece i što je najvažnije, daje najbolјe rezultate. Naravno, govorimo o sada već poznatoj NTC metodi asocijativnog učenja. Primena NTC metode učenja na srednju školu je zahtevnija od primene na osnovnu školu, uglavnom zbog činjenice da je srednjoškolce donekle teže zainteresovati za rad. Od svog nastanka, Srednja škola Arhimed je NTC uvrstila kao primarnu metodu rada i upravo zbog toga je daleko napredovala u primeni ove metode u praksi. Naš glavni cilј je da stvorimo funkcionalno znanje, znanje koje se pamti zauvek, jer samo tada možemo reći da je srednjoškolsko obrazovanje imalo smisla. Predstavlјamo vam primer sa časa fizike u prvom razredu, koji ilustruje lakše povezivanje znanja sa ranije naučenim, sa asocijacijom koju nam određeni pojam budi, kao i sa potrebom za se asocijacija što je moguće brže odigra u mozgu deteta, što doprinosi razvoju inteligencije. Sa učenicima su na poseban način obrađeni pojmovi iz fizike iomogućeno je da svako dete stvori sopstvenu asocijaciju na taj pojam. Nakon toga su im podelјene kartice sa zapisanim pojmovima. Učenici ovom prilikom, pored razvijanja asocijativnog mišlјenja, uče da što brže daju odgovor, jer je cilј da pre svojih drugara dođu da rešenja. Ovakav metod, pored svih gore navedenih benefita, daje još jedan, možda i najvažniji: nakon časa preko 90% učenika je uspešno savladalo sve pojmove, naročito oni učenici koji da sada nisu pokazivali naročitu zainteresovanost za materiju.Utisci učenika nakon časa su više nego pozitivni, uglavnom u formi da „ne pamte kada im je fizika bila tako zanimlјiva“, tako da je suvišno reći da se ovaj metod učenja kod današnje dece može i te kako uspešno primeniti. Svakodnevnom primenom ovih metoda u Srednjoj školi Arhimed zaklјučujemo da, u odnosu na klasične, reproduktivne metode učenja, dobijamo neuporedivo bolјe rezultate u kratkom vremenskom periodu, istovremeno uklanjajući otpor učenika prema školi i učenju, kao i da se, na ovaj način, veoma uspešno rešava problem motivacije kod dece. Vođeni želјom da deci obezbedimo što kvalitetnije obrazovanje pozivamo sve zainteresovane roditelјe da posete našu školu kako bismo zajedno napravili prvi korak ka uspešnoj budućnosti Vašeg deteta.