Nastavnici „Arhimeda“ u ulozi nastavnika na daljinu na RTS Planeti
Nastavnici „Arhimeda“ u ulozi nastavnika na daljinu na RTS Planeti
Nastavnik hemije u našoj školi, Miloš Kozić, podelio je sa nama svoja iskustva u angažovanju tokom trajanja nastave na daljinu. Naime, on je jedan od predavača u okviru Moje škole, emitovane na RTS-u.
Kakav je osećaj držati čas pred kamerama Javnog servisa?
Držati čas pred kamerama Javnog servisa je privilegija. Mala količina treme i neiskustvo u radu na televiziji se svakako zanemari u trenutku kada znate da na svakom snimljenom času hemije postajete TV lice koje doprinosi obrazovanju nekoliko desetina hiljada učenika osnovnih i srednjih škola u vanrednim okolnostima. Postajete važni, baš kao i poznate ličnosti iz sveta muzike, filma ili sporta.
Na koji način si dobio poziv za učestvovanje u realizaciji nastave na daljinu?
Poziv za učestvovanje u nastavi/učenju na daljinu sam dobio od koleginice Maline Popović, ispred Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja (ZUOV), dok me je kasnije i kontaktirala koleginica Sanja Radmilović, rukovodilac grupe za strateško planiranje osnovnog obrazovanja, vaspitanja i razvoj centra za popularizaciju nauke ministarstva prosvete nauke i tehnološkog razvoja (MPNTR). Tako sam se priključio malom , ali odabranom timu nastavnika koji svakodnevno ima za cilj obrazovanje učenika različitog školskog uzrasta.
Kako pripremiti dobar čas hemije?
Teško pitanje, koliko god na prvi pogled drugima delovalo lako. S Obzirom na to da sam doktorant nastave hemije pri katedri za metodiku nastave hemije na Hemijskom fakultetu, Univerziteta u Beogradu od izuzetne važnosti mi je bila priprema za sam čas. Svakom školskom času je trebalo pristupiti tako da on bude pre svega sadržajan, kreativan i isplaniran do najsitnijih detalja kako bi osigurao i probudio učeničku radoznalost, a u isto vreme interaktivan tako da održi njihovu pažnju i koncentraciju. Uključivanje primera sa kojima je povezana hemija iz svakodnevice najbolji je način usvajaju sadržajahemije. U neku ruku, priprema za čas je jednaka scenaristi koji piše scenario neke dobre serije ili filma, samo što je ovo ipak monodrama , objašnjava uz osmeh nastavnik Kozić.
Kakva su vaša iskustva sa nastavom na daljnu?
Moram priznati da me ovaj vid nastave nije previše iznenadio, obzirom da takav vid nastave koristim u školskoj praksi. Komunikaciju sa učenicima održavam putem Googleclassroom platforme gde sam na raspolaganju tokom procesa nastave/učenja. Učenicima dajem projektne zadatke, a kako je današnje tinejdžere potrebno motivisati, koristim neke od modernih aplikacija kojima to uspevam npr. Kahoot, Nearpod, Lino, Pixton, Coggle…itd. Naravno, nastava/učenje iziskuje različite metode rada, u ovom trenutku učenike tokom nastave obučavam i za NTC tehnike učenja.
Kakve su reakcije učenika o nastavi na daljinu?
Nažalost, iako smatram da je informatička pismenost važna za sam proces nastave/učenja, uvek biram živu reč i komunikaciju sa svojim učenicima u kabinetu hemije. Baš tamo, u dobro opremljenoj hemijskoj laboratoriji škole uspevam da izmamim dečije osmehe i zainteresovanost za hemiju. Iskreno, jedva čekam da nastavim sa radom. Što se tiče reakcija učenika, one su zaista podeljene. Nekim učenicima je ovaj način rada komplikovan jer su navikli na rad u učionici, dok se opet drugi učenici dobro snalaze sa nastavnom na daljinu.
Imate li neku poruku za učenike?
Naravno! Ovaj period bi učenici trebali da iskoriste kvalitetno u krugu porodice, ali i da koliko god je to moguće pokušaju da ne zanemare svoje školske obaveze. Preporuka sve one koje vole priče i pitalice iz sveta nauke (na ovom mestu je to naravno svet hemije i tablice Periodnog sistema elemenata) jeste da pročitaju knjigu „Hladna vatra“, čije su autorke Jasminka Korolija i Ljuba Mandić. Za one koji vole neki dobar film preporučujem ekranizaciju crtanog filma Aladin ili Mulan.